Afbeelding

Ondernemers bundelen krachten voor gebiedsmarketing Brouwersdam

Actueel 526 keer gelezen

De Brouwersdam is een uniek gebied. De oorspronkelijke waterkering is uitgegroeid tot een watersportgebied dat uniek is in Nederland en West-Europa. Naast waterrecreatie zijn er diverse mogelijkheden voor strandrecreatie en natuurrecreatie. Het gebied heeft een grote aantrekkingskracht op watersporters, toeristen en inwoners uit de regio.

Met al haar facetten is de Brouwersdam een gebied met een groot economisch belang. De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in het aantrekkelijker maken van de Brouwersdam. Zowel door bestaande bedrijven aan de Brouwersdam als door nieuwe bedrijven die zich in het gebied gevestigd hebben. Ondernemers in het gebied hebben zich verenigd in stichting Platform Pioniers Brouwersdam (st. PPB) om samen op te trekken en het contact te onderhouden met alle verschillende stakeholders op de Brouwersdam. Ze bundelen de krachten voor het uitvoeren van een gezamenlijke visie op het gebied en door op te treden als partner voor overheid en publieke organisaties. Het platform heeft als doel om, vanuit het ondernemersperspectief, een zo concreet mogelijke bijdrage te leveren aan het verder ontwikkelen van de Brouwersdam als hotspot.

Een belangrijke stap in het zichtbaar maken van de Brouwersdam is inmiddels gezet. Reclamebureau ZOUT Media is in de arm genomen om de identiteit van de Brouwersdam te definiëren en deze vorm te geven. Wat de Brouwersdam uniek maakt is de ligging van het gebied aan zowel het Noordzeestrand als het Grevelingenmeer, het aanbod van (extreme) sporten, de vele restaurants en schone stranden. John Elenbaas, voorzitter van st. PPB: "Op de Brouwersdam waan je je in een andere wereld, een plek waar het goed vertoeven is. Het is een plek waar je uitgedaagd wordt, waar je je kunt laten verrassen en heerlijk kunt recreëren. Ik ben iedere keer weer verrast door de vele activiteiten en horeca die het gebied te bieden heeft."

Omdat de Brouwersdam een aantrekkelijke hotspot is die je gezien moet hebben is de campagne 'Voor op je bucketlist' in het leven geroepen. Op www.visitbrouwersdam.nl zie je onder andere een bucketlist die inspiratie biedt voor een dagje Brouwersdam. Dit jaar is de identiteit van de Brouwersdam ontwikkeld in de vorm van een website en social media kanalen. Komend jaar zullen door middel van marketingcampagnes diverse doelgroepen naar het gebied getrokken worden. De Brouwersdam is vanuit een grote regio goed te bereiken en daarom wil st. PPB zo veel mogelijk mensen bereiken die dit gebied nog niet hebben ontdekt. Kijk voor meer informatie op www.visitbrouwersdam.nl of Visit Brouwersdam op Facebook en Instagram.


 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant