Afbeelding
Wil van Balen

Brand bij woonzorglocatie De Stove

wo 1 dec 2021, 14:36 Algemeen

Sommelsdijk – Vanmorgen rond 6 uur brak brand uit bij woonzorglocatie De Stove. In verband met de rookontwikkeling zijn bewoners geëvacueerd naar andere locaties.

Volgens fotograaf Wil van Balen waren heel wat ambulances aanwezig. “De brand werd opgeschaald naar zeer grote brand. Bij de brand is veel rook vrij gekomen. Er hoefden geen bewoners naar het ziekenhuis.”

De brandweer heeft gekeken of ze het pand konden vrijgeven en of er geen roet uit de ventilatie kwam. De brand was ontstaan in een koffiezetapparaat. Een medewerker heeft nog geprobeerd de brand te blussen, maar dat lukte niet. Daarop is de brandweer gebeld. Een deel van het complex is ontruimd. Bewoners zijn overgebracht naar andere locaties.

Foto’s Wil van Balen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de krant