Afbeelding

Steun voor de recreatieve sector op de Zuid-Hollandse eilanden

Algemeen 382 keer gelezen

Bijna 90 procent van de aanbieders in de toeristische en recreatieve sector op zowel Voorne-Putten als Goeree-Overflakkee zijn onvindbaar en heeft niet de mogelijkheid tot het online boeken van hun diensten of het vastleggen van tijdsloten. Hoogste tijd om deze sector te helpen vinden Ferry den Hoed en Sanne Elenbaas uit Rockanje, zij bieden met hun site DeltaFun.nl een gratis reserveringssysteem met tijdsloten aan.

Ferry den Hoed en Sanne Elenbaas leerden elkaar kennen in maart vorig jaar in Comité Rockanje 800 jaar. In het kader van het feestjaar voor het jubileum voor Rockanje werden er vele samenwerkingen gezocht met lokale ondernemers. Ferry: ´In de zomervakantie heeft het Comité Rockanje 800 jaar Reisgids Rockanje gerealiseerd voor alle jeugd in Westvoorne; 20 locaties in Rockanje, bij zowel ondernemers als verenigingen waar de jeugd een stempel kon verdienen met als uiteindelijke doel een speciale medaille winnen.´

Sanne: ´De resultaten waren zeer positief. De eerste ondernemers vroegen op dat moment of we hier niet meer mee konden doen, toen is eigenlijk het zaadje geplant.´

De gevolgen van de pandemie voor de recreatieve sector zijn enorm groot. Musea, attracties, verenigingen, maar ook kleinere ondernemers die geen activiteiten kunnen organiseren worden hierdoor hard geraakt. Indien er versoepelingen van de corona-maatregelen komen zal dit leiden tot het registreren van bezoekers, met een maximaal aantal bezoekers per tijdstip of ruimte.

Ferry: ´We zien nu aanbieders die de administratieve rompslomp zo lastig vinden, die overwegen om helemaal dicht te blijven. Maar ook aanbieders die vragen om via het contactformulier op de website een berichtje te sturen. Dit zorgt voor extra werk voor de medewerkers en onduidelijkheid voor bezoekers.´

Sanne: ´Wij willen deze sector helpen. We willen naar een stuk ontzorging voor de aanbieder en ze zichtbaar maken, gecombineerd met een stuk gemak voor de bezoekers. Uiteindelijk hopen we dat er ook bijzondere samenwerkingen gaan ontstaan. Maar ook een digitaal visitekaartje voor de Zuid-Hollandse eilanden; Ben je van plan een weekendje naar onze regio te komen en wil je je maximaal voorbereiden wat je dat weekend kan doen dan start je op DeltaFun. Woon je hier en heb je zin om met vrienden of familie iets te ondernemen dan ben je ook bij ons aan het goede adres. We zien nu ook veel initiatieven ontstaan om voor jongeren wat te organiseren, zoals het initiatief van Els Priester en Daan van Orselen in Westvoorne. Ook voor dit soort initiatieven bieden wij DeltaFun graag aan!´

Hoe werkt het?
Ferry: ´Doordat DeltaFun.nl met een systeem werkt met agenda, kunnen aanbieders zelf hun openingstijden bijhouden. Dus ook voor kleine ondernemers die bijvoorbeeld een massage- of schoonheidssalon hebben en een uurtje over hebben, kunnen dit open zetten via DeltaFun.nl. Organiseer jij een pottenbakcursus of een eenmalige activiteit dan kan ook dat via DeltaFun.nl Zo kunnen ze aanbieders op de actualiteiten inspringen en zelfs nog nieuwe klanten trekken! Door de overheid is Click&Collect voor de retail ingevoerd, men is gewend om online te bestellen. Het systeem voor de tijdsloten bieden wij gratis aan, indien er betalingen geïnd moeten worden zullen we hier een kleine vergoeding voor vragen.´

Worden jullie een actie-site?
Sanne: ´Nee, juist niet. De aanbieders bepalen de prijzen, het is juist voor deze sector dat als men weer open mag belangrijk dat zij een eerlijke prijs krijgen. Daarmee helpen we de ondernemers. Mochten ze zelf een keer een korting aan willen bieden mag dit natuurlijk altijd!´

Hoe zijn de eerste ervaringen?
Ferry: ´Die zijn zeer positief. Als eerste proef heeft DeltaFun.nl Rockanje 800 jaar geholpen met het aanbod van de culinaire fietspuzzeltocht. Doordat er veel animo voor was, was dit de ideale manier van tickets verkopen. Vanuit de overheid mochten er op het moment van boeken maximaal 4 mensen op een tijdslot, dit was eenvoudig in te stellen. Het scheelde voor ons veel administratie; geen aanvragen handmatig per mail te beantwoorden en voor de geïnteresseerden meteen een bevestiging in hun mailbox. De tweede aanbieders is de tennisvereniging in Rockanje. De tennisvereniging heeft één baan beschikbaar gesteld voor niet-leden omdat dit nog een van de weinige sporten is die je kan doen. Hiermee wilde TC Westvoorne ook een steentje bijdragen in deze tijd.

Waar zien jullie je over twee jaar staan?
Sanne: ´We hopen dat de samenleving tegen die tijd weer ´normaal´ is, en je spontaan naar een museum of attractie toe zal kunnen. Maar we verwachten wel dat de online verkoop van tickets blijft stijgen. Ons doel is nu deze sector ontzorgen en daarna gezamenlijk groeien; wij ondersteunen in de marketing en online ticketverkoop en we streven naar een stuk gemak.
Eén vindplaats voor uitjes, zonder tien keer doorklikken wat de openingstijden en kosten zijn. Een stuk gemak dus voor zowel aanbieders als inwoners. Het is toch heerlijk als jij een gepassioneerd gids bent dat je je alleen daarop hoeft te concentreren en de rompslomp en het betreden van de markt aan ons kan overlaten?´

Hoe kunnen mensen contact met jullie opnemen die van jullie aanbod gebruik willen maken?
Ferry: ´Neem vooral contact op! Dat kan via info@deltafun.nl of telefonisch, zelf ben ik bereikbaar op 06-51360151 en Sanne op 06-42270101. Wij gaan graag met aanbieders in gesprek!´



Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant