Aftrap nieuwe koers mediabedrijf Rijnmond | GGOF.nl
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226207&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=ggof.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=324,325" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo ggof.nl

Aftrap nieuwe koers mediabedrijf Rijnmond

  •   24 keer gelezen   Actueel

Rijnmond lanceerde maandag 2 september haar volledig vernieuwde logo en huisstijl. Het feestelijke startsein werd vandaag gegeven door minister Slob voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media. De afgelopen maanden is de regionale omroep druk bezig geweest met de transformatie naar een compleet nieuwe uitstraling. Met deze lancering doet Rijnmond een volgende stap in de nieuwe koers die de omroep vaart.

Een veranderend medialandschap vraagt om een nieuwe missie en visie. Als gevestigd regionaal mediabedrijf is het belangrijk om met de tijd mee te gaan en te innoveren. De naam 'RTV Rijnmond' maakt plaats voor Rijnmond. Rijnmond is meer dan alleen radio en televisie. Via de verschillende online platforms bereiken de journalistieke verhalen de Rijnmonder meer dan voorheen. Daarmee staat Rijnmond dieper in de samenleving en weet wat er speelt.

Feestelijke onthulling
Bij een nieuwe koers en een nieuw logo hoort een feestelijke onthulling. De eer was aan minister Slob in het pand van Rijnmond. Om 16:00 uur ging met een druk op de knop het logo overal 'live': op alle Rijnmond kanalen en op diverse digitale schermen en uitingen in het Rijnmondgebied.

In het vernieuwde logo staat de letter 'R' centraal. Er komen verschillende elementen uit de regio Rijnmond in terug. Zo is de 'R' opgebouwd uit een vloeiende ronde lijn als metafoor voor de Maas die de regio doorkruist. De buitenkant is hoekig en weerspiegelt het rauwe randje van de grote stad, terwijl de binnenzijde ronde 'zachte' hoeken heeft die staan voor het sociale menselijke aspect van de regio. Het is een logo dat helemaal bij het nieuwe Rijnmond past.

Bert Klaver, algemeen directeur van Rijnmond, over de nieuwe koers en het nieuwe logo:
"Ik ben er trots op dat onze bedrijfsstrategie zijn vruchten afwerpt. Via onze kanalen Radio, TV en Online bereiken we ons publiek steeds beter; op meer plekken in de provincie, en tussen de mensen. Wij zijn erbij! Van en voor de bewoners van de provincie Zuid Holland zuid. Onze vernieuwde koers markeren we op een feestelijke manier met ons nieuwe logo en beeldmerk".


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226207&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=ggof.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=324,325" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9768065&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=ggof.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=324,325" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5226210&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=ggof.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=324,325" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>